Community Center

ホライゾンポートサイドコミュニティセンター

利用案内

当コミュニティセンターは、横浜市民の皆様にご利用いただけます。

ぜひ、ご活用ください。

 

開館時間

月~土 9:0018:00

※日・祝日、当校が指定する休日は閉館です。

 

利用時間

利用時間は3 つの時間帯(コマ)に分かれています。また、利用時間には、後片付けや掃除の時間も含まれます。使用後は、スタッフの点検を受け、時間内に退出するようにしてください。

 

午前

午後①

午後②

月~土

9:0012:00

12:0015:00

15:0018:00

 

利用申込の時期・方法について

・抽選会 一般団体や個人の方

◇原則として利用予定日の前々月の1 日(土・日・祝日の場合は次の開館日に実施)、11 時の時点で学校受付にお集まりの方に申込みいただきます。希望日時が重複した場合は抽選を行います。

◇一度の申込みで2 回(2 コマ)までとします。

 

抽選会に参加されない方

◇抽選会の翌日10 時から学校受付で一ヶ月に2 回(2 コマ)まで先着順で申し込みを受け付けます。

・抽選会の一週間後から3 回目(3 コマ)以降の申し込みを受け付けます。ただし、公平の見地から利用回数は最大5 回(5 コマ)までとします。

 

・電話による仮予約

◇電話による申し込みは仮予約となり、抽選会の翌日10 時から受け付けます。

◇仮予約当日を含め3 日以内に直接学校受付で利用申込みの手続きをしていただきます。それ以降は無効となります。

・当日空いていれば、その場で申込み、利用可。先着順で受け付けます。

・個人利用の小学生の退館時間は、原則17:00 としています。

利用料金

無料です。

 

部屋の空き状況

学校受付へ直接、またはお電話にてお問い合わせください。

 予約取り消し

キャンセルは利用日の7 日前までに学校受付へ直接、お電話またはFAX にてご連絡ください。

 注意事項

1. 次の場合についてはご利用やご予約を禁止させていただきます。

・営利のみを目的として利用するとき

・利用目的が当コミュニティセンターの設置目的に反するとき

・施設において周辺に迷惑となるような騒音をたてるとき

・施設における秩序を乱し、または公益を害するおそれがあるとき

・施設の管理上支障があるとき

2. 飲食についてはお弁当、お菓子、飲み物のみ可。ただしアルコールは禁止です。調理は厳禁です。

3. 各自ごみはお持ち帰りください。

4. 当コミュニティセンターは全面禁煙です。

5. 駐車場はありません。公共交通機関をご利用ください。

6. 当コミュニティセンター内での盗難や不慮の事故については責任を負いかねますので、ご了承ください。

優先利用

行政や公共的団体(自治会、公園愛護会、ポートサイド地区の管理組合、街づくり協議会、まちづくりトラスト運営委員会など)が直接利用する場合は、利用日の6か月前から抽選会の前日まで優先利用申し込みができます。

1か月あたり各団体2回(2コマ)までとします。

お問い合わせ先

学校法人ホライゾン学園

Horizon Japan International School

221-0055 神奈川県横浜市神奈川区大野町1-24

電話 045-624-8753

FAX 045-624-8757

Horizon Portside Community Center Guide

 

Horizon Portside Community Center is open to citizens of Yokohama city. Please refer to the following usage guideline.

 

Hours

Monday-Saturday  9:00-18:00

Closed on Sundays, national holidays and any other school specified days off.

 

Booking sessions

Booking sessions are as follows. Each session includes time for cleanup. Please make sure to have the venue checked by staff after use, and leave within the designated time frame.

 

Morning

Afternoon

Afternoon

Monday-Saturday

9:0012:00

12:0015:00

15:0018:00

 

Booking Procedures

Lottery system (for general organizations and individuals)

Applications can be made by visiting the school reception desk at 11:00 am on the 1st day (or the next workday if this falls on Saturday, Sunday or a national holiday) of the month prior to the month preceding the intended day of use, in principal. If there are multiple applications on the same time frame, decision will be made by drawing lots.

Each applicant may apply for the use of at most 2 sessions.

For those who don’t apply for a lottery

  Applications can be made on a first-come-first-served basis at the school reception desk from 10:00 am on the day after lottery, for the use of at most 2 sessions per month.

Applications for the use of 3rd session and more are accepted from a week after the lottery onward. However, the maximum number of use for an applicant is limited to 5 per month in order to ensure fairness.

 

Tentative reservation by phone call

Applications by phone call is considered as tentative reservations and can be received from 10:00 am of the day after the lottery.

Application for use should be submitted directly at the school reception desk within 3 days including the day tentative reservation was made, or it will become invalid.

If there is free space on the day, each group or individual may make application on the spot and use the venue, on first come, first served basis.

Primary students visiting the center for personal use are not allowed to stay after 5:00 pm, in principal.         

 

Usage fee

Free of charge

 

Availability

Please visit the school reception to ask directly or ask by phone for the availability of the venue.

 

Reservation cancellation

Cancellation must be notified to school reception at least 7 days prior to the day of booking by phone, fax or by visiting the reception desk.

 

Precautions

1.    Use and reservation of the community center are banned in the following cases;

When the venue is used solely for commercial purposes

Objectives of use run counter to the installation purpose of the center

Making noises that may cause annoyance to the neighbors

When there is a risk of disturbing the order of the center, or harming public interest

When there is a risk of causing a hindrance to the maintenance of the center.

2. Visitors are allowed to have packed meal, snack and drink. Having alcoholic beverages and cooking meal are prohibited.

3. Garbage must be taken back home with the visitors.

4. Smoking is prohibited.

5. There is no parking space. Using public transportation is recommended.

6. We will not take any responsibility for lost items and accidents occurred inside the community center.

 

Priority Use

Priority use is applicable to public administration and public organizations. They may apply for priority use from six months prior to the day of use till the day before the lottery.

Each group may apply for the use of at most two sessions per month.

Contact

Horizon Japan International School

1-24 Ono-cho, Kanagawa-ku, Yokohama-shi

Kanagawa-ken, 221-0055 

Tel: 045-624-8753

Fax: 045-624-8757

Contact Us!
X